ELEVARBETE - PEPPARKAKOR

image1883

Hälften av eleverna i min klass har hemkunskap.
Ibland tänker jag... om de som ständigt klagar över skolan... om de fick vara med lite grann.
Se en aning inifrån och inte utifrån.
Jag ser inte in till min kollega då hon har hemkunskap med mina elever.
Jag ser däremot mina elever när de kommer tillbaka från hemkunskapen.
De har papperspåsar med något de gjort. Nu är det pepparkakor. I papperspåsar.

Då bär de med sig kunskapen hem. Ibland får fröken smaka.
Jag smakade på en pepparkaka. Den var god.
- den var inte bränd sa den stolta eleven.
- nej... det var den inte svarade den pepparkakssmakande läraren.
- men jag brände alla mina... sa en annan.
- ja, så är det ibland. Det går fort att bränna pepparkakor, svarar jag.
Här är egenhändiga pepparkaksmotiv. En blomma och en katt.
Det är gott att se.
Det kreativa.
Det jäser.

Anne-Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback