LÄRANDE-STRATEGIER

image210

Strategier för lärande ska medvetandegöras för eleven.
Här har eleven fått läsa en engelsk text,
en lagom utmaning för eleven, men tillräckligt för att utmana till nytt. Hur förstår då eleven sitt
läsande? Hur löste eleven sin läsning? Vilka var strategierna?
 
Texten här ovan visar också på en stavningsstrategi jag vill att mina elever utvecklar. Då de
alltid uppmanas att läsa sin text högt för sig själv - uppenbarar sig deras självständiga upptäckter
kring stavning. Stryk ut det som är du upptäcker, låt det vara så, sudda inte.

Som lärare vill jag ha deras underlag, se utvecklingen, kunna ha samtal kring hur de lär sig.
Underlagen synliggör, medvetandegör och levandegör elevens lärande så att jag som lärare
får syn på den, TYDLIGARE!

Anne-Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback