JESPER JUUL - samtal med...

När jag blir intresserad av någons tankar brukar jag ringa upp, maila eller på annat vis ge mig till känna. Jag är nyfiken. Oftast går det bra. Möten äger rum. Det är fint. Människan bakom orden blir kött och blod. Så gjorde jag med Jesper Juul, mannen bakom DET KOMPETENTA BARNET och RELATIONSKOMPETENS i pedagogens värld, och har denna kväll haft ett långt utvecklande samtal med honom om lärarrollen, utvecklingsskolan och elevens plats och möjlighet i den. Jag kan också tacka min förläggare på Bonniers som stack en artikel under näsan på mig - med orden - läs det här... !!! och när en förläggare sticker något under näsan på mig - då läser jag det som förläggaren har fått syn på och tänkt kring.

Jag kan tycka att författare, tänkare, utgivare tar människor på allvar när de ser sin läsare i ögonen!

Så ikväll tänker jag på min förläggare, och så tänker jag på samtalet med Jesper Juul. Jag har mycket att tänka på!



Anne-Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback