IDAG HAR VI LÄRT OSS... sammanfattning

Vi arbetar för full i klassrummet...och jag summerar alltid dagarna:


ANNE-MARIE SJÄLVPORTRÄTT


Vad har ni specifikt lärt er idag - helt fritt!

* Att färgen i träslöjden inte går bort från kläder
* Att dela upp talen när man räknar gånger
* Att skolan har en gammal digitalkamera
* Kilometer i timmen -hur man tänker det
* Plast fastnar inte med trälim
* Ärtor måste vara gula för att man ska kunna sätta i tandpetare i dom
* Nytt räknesätt
* att man inte får skjuta ärtor på varandra
* det blir mycket att städa om man har ärtkrig i klassrummet
* att vikarien kan få ont i huvudet när dom ska lära ut saker
* Att när man ska göra en hjälm så måste man ha ett speciellt gjutjärn och ett speciellt böjt ställ
* Att no kan vara roligt ibland
* att det är ett jättejobb att göra ett lapptäcke
* att det är svårt att tälja smörgåsknivar
* att man måste använda olika nålar för olika sytrådar i syslöjden
* stenar fastnar inte med limstift.

Sist en elev som inte visste vad hon lärt sig men hon kunde berätta att hon var stolt över:

Att jag har lånat två engelska böcker på biblioteket. PÅ ENGELSKA!





Ja, denna dag ett liv, sa alltid Melker på Saltkråkan...
Så också för mig:

DENNA DAG ETT LIV!
Anna-Marie

Kommentarer
Postat av: erica

I dag har intresset för matte"snottror" varit på topp. Det är ett självrättande material. Man drar ett snöre mellan uppgifterna och svaren och om man gjort rätt ligger snöret exakt rätt på baksidan. En av mina grabbar jobbade för brinnande livet och förklarade att "det är ganska svårt att dra snörena rätt så jag tränar på det, därför håller jag den så jag ser baksidan istället". Ingen matterträning men koncentration och fingermotorik. Det är bra det med.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback