GENSVAR PÅ KIWI-FÖRELÄSNING ...

"Hej Anne-Marie !
Tack för en härligt inspirerande föreläsning /////.

Det gav mig ny energi och resulterade i att jag botaniserade på dina sidor och hittade många  bra lektionsförslag.

Jag använde mig genast av ett av dessa i onsdags i klass 4b, där eleverna fick leta rubriker i dagstidningar och därefter skriva ner egna relektioner eller skriva en artikel. Mycket uppskattat av eleverna!

Jag är så glad över att jag under min utbildning fick möjlighet att få komma till din klass och få ta del av dina undervisningsmetoder. Dessa tillfällen har jag sparat , och de har fungerat som en viktig ledstjärna för mig i mina möten med eleverna."

XXXXXX

image393
Körlings bild - röd blomma på stig



Jag bara tackar och bugar.
Jag vill skapa energi, tro, lust och arbetsglädje.
Jag får samma tillbaka i form av gensvar.

Denna gensvarande lärare var lärarkandidat hos mig!
Nu färdig självständig lärare och en kollega vid en annan skola.
Hennes gensvar gör mig motiverad att fortsätta.
Alla, alla, alla vi vuxna,stora behöver också gensvar
och bekräftelse. Det är inte så mycket att orda om den saken.

Det är bara att ge till... gensvara på...så blir utvecklingen ömsesidig.
Mina föreläsningar brukar generera gensvar och rörelse.
Detta påverkar också mig.

Det är ett givande och ett tagande.
ALLT GOTT TILLBAKA KÄRA KOLLEGA!

och ALLA NI ANDRA KOLLEGOR OCH LÄSARE!


Anne-Marie




Fotografiet visar en stig - att trampa upp nya stigar - någon måste börja att gå - ibland följer någon efter, ibland är promenaden ensam och utan spår - men efterlämnar fotspår. Ibland när någon går efter kan andra följa precis intill - ibland väldigt långt bakom.
På stigarna växer blommor, gräs, maskrosor, tistlar och en röd tulipan. Ibland surrar det av humlor och flugor. De leker bland det som växer... som lärare och elever.

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: erica

Vi är många som trippar och travar smyger och snavar på din upptrampade stig. Jag tror den leder mig alldeles rätt. Är så glad att jag fann den.

Postat av: Anne-Marie Körling

Det där tror jag mycket på. Jag har själv fallit, trampat snett, gått tillbaka, och rusat för fort framåt... i maklig takt är nog det bästa.
A-M

2007-05-27 @ 23:54:50
URL: http://www.annemariekorling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback