...men först om att BLOGGA

image329

- Jag bloggar.
- Jaha!
- För att skriva.
- Hmmm!
- Det är roligt och utvecklande. Som att skriva en bok inför ögonen på alla andra.
- Läskigt?!
- Det beror på mottagaren.
- Utlämnande?
- Ibland. Det beror på.
- Vadå?
- Jag syns, och jag har valt att vara den jag är, utan alias
- Hmmm! Skulle inte jag våga?!
- Nej, men det betyder att de som läser vet vem jag är - det betyder kanske lite större ansvar från den som läser?
- Tror du?
- Jag hoppas iallafall?
- Skriver du privat?
- Lite av det egna lyser alltid igenom. Ofrånkomligt.
- Vad skriver du om då?
- Om människan, kunskapen, läraren och ...
- Hmmm!
- Sen fotograferar jag... det är det roligaste jag vet. Jag fotograferar allt.
- Ta ett kort på mig - jag vill vara med i din blogg...
- Nja,
- Snälla, snälla, snälla...
- Nej...du är inom den privata sfären...
- Jaha. Trist.
- Nämen det är väl bra!
- Nä. Jo kanske...
- Jag tog det här på mig själv. I en spegel...jag blev tillsagd att jag inte fick fotografera...
- Va?
- Man får inte fotografera i varuhus?
- Men...men...
- Jag visade upp bilden och...
- FÅR MAN INTE FOTOGRAFERA I ETT VARUHUS
- Nej, man måste ha skriftligt på att man får - av varuhuschefen...
- hade du det...
- nej jag lärde mig att man måste...men jag fick ok för det här fotografiet...
- Hmmm
- Ska du publicera det i din blogg...
- Nja?
- Jo gör det...
- Varför då?
- För att ... det är iallafall en spegelbild... inte riktigt privat eller?
- Jo, det är ju jag...
- Jo det är du...men va faen...va lite modig?
- Jag är modig...
- Det vill jag se...
- Det märks tids nog. Jag ska blogga om biblioteken i England.
- Är det intressant?
- Det får läsaren avgöra.
- Men tycker du det?
- Ja, jag bloggar bara om det jag tycker är intressant.
- Aha! Det är modigt?
- Va????
- Det är modigare än att lägga in en bild på sig själv.
- Du är ju...
- Ja, att tycka om saker, det är modigt, tycker iallafall jag.
- Då var du modig just nu...du tyckte!
- Om du sätter in din bild...
- Ja...
- Då ska jag börja tycka mera...
- Det är en deal. Lovar du att tycka mer så sätter jag in bilden.
- Jag lovar!

Anne-Marie

Läs mer på DN´s kultursidor:
FLER och FLER Kändisar BLOGGAR AV - artikel av journalisten Sara Ullberg. DN den 20 maj 2007

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback