VIA HOTMAIL TILL BLOGG - GENSVAR PÅ FÖRELÄSNINGEN

Hej,
tack än en gång för dagens föreläsning. Jag tror att vi alla gick därifån inspirerade och med intentionen att testa ett nytt arbetssätt till hösten.
I bilen på väg hem ombads jag fråga om du är släkt med den kvinna som spelar Häxan surtant (tror jag hon hette) i tv:s Bolibompa? Ombads också understryka att det inte alls är illa menat, samt även hälsa att hon är något av en favorit.

Hälsningar
XXXXXXXX



_________________________________________Underbara ni, underbara lyssnare! och nej jag är inte släkt med Häxan Surtant... och jag skrattade mycket gott åt Er förfrågan. Jag hade gärna varit släkt med Häxan Surtant...gärna spelat henne också. Tar absolut inte illa upp - snarare tvärtom - jag tar upp!

Anne-Marie


Kommentarer
Postat av: Kersti

Vad det låter härligt att få en sådan respons på det man gör. Jag passar på att fråga en liknande fråga. När "Barns sorg är randig" var ny och visades i Skanskvarnsskolan där jag arbetar, har jag för mig att Ann-Marie en av lärarna där hade en släkting som på något sätt var inblandad i filmen. Var det du?
Nej, som svar på det jag anar att du undrar. Jag är inte lärare. Jag arbetar som arbetsterapeut med de funktionshindrade barnen som går på skolan. Vi är en liten landstings-driven ö i den kommunala skolvärlden. Sammarbete och samverkan. Jag har många funderingar på det här med en skola för alla. Inkludering, integrering och diskriminering. Någongång kanske jag skriver något om det i bloggen.
/Kersti

Postat av: Anne-Marie Körling

Ja, jag har producerat Barns Sorg Är Randig. Det var en viktig sak för mig att göra. Jag fick iden, genomdrev den från idé till slutproduktion, med hjälp av en fotograf och en producent. Den skänktes till varenda grundskola i hela Sverige, och därefter till Rädda Barnen. Så den är viktig.
På många sätt.
Roligt att du nämner den.
Den ligger mig nära hjärtat.
Anne-Marie

2007-06-14 @ 22:26:03
URL: http://www.annemariekorling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback