MONTESSORISKOLAN GLOBEN i ALINGSÅS

Jag var i Alingsås igår - föreläste - och nåde den som trampar på skolan efter ett besök i Montessoriskolan GLOBEN i Alingsås. Jag besökte men kunde inte hålla mig utanför gemenskapen med lärare och rektorer, med värdinna och lärandemiljön. När personalen avtackades för sina medverkande år - när de skulle byta arbetsplats och ort - kände jag mig också ledsen...berörd.

Det slog mig då att jag bara var besökare... men också en sökare... skolans roll och betydelse... det sitter inte i väggarna - det sitter i värmen och engagemanget hos dem som verkar där. Och när den finns, visionen om skolan, om arbetsglädjen utvecklas - så är det oerhört smittsamt - man känner sig delaktig. Om jag som besökare kände så - hur ska inte eleverna uppleva sin skola då?

Anne-Marie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback