JAG HAR EN VISS KÄNSLA FÖR KIWIFÅGELN

image581

här varnar den i tidningen Financial TImes...och jag ler. Slow Down? Både ja och nej. Ingen
utveckling får forceras fram. Alla tankar som omsluter barn och unga ska förankras och införlivas
i värdig kunskaps-och människosyn. Då får det ta tid för lärare att tänka kring vad, hur och varför.

Jag har en liten pickande Kiwifågel inom mig... en lycklig liten fågel.... den är långsam och noggrann
men hela jag - hela min personlighet som hyser den - vill gärna rusa in i framtidens skola och se
hur de didaktiska tankarna är förverkligade möjligheter för elever.

Allt som ska kläckas har sin ruvningstid...

Anne-Marie



Kommentarer
Postat av: Anette Jahnke

slow down?...jovisst behövs det ibland....
När det gäller läraryrket är det så mycket som måste mogna fram. Långsamt har jag upptäckt.
En sak i taget.
(Har bland annat skrivet i om detta i "Beredskap hos en lärare" på min hemsida...)

Postat av: erica

Allt som ska kläckas har sin ruvningstid....det gillar jag. Bra metafor! Fröken Körlings egna ord eller?

2007-06-14 @ 23:10:04
URL: http://www.klassiskt.bloggspot.com
Postat av: Anne-Marie Körling

Ja - alla. Och nu har jag läst i din blogg Erica, och där...är alla ord dina. Det är fint. Anne-Marie

2007-06-14 @ 23:38:10
URL: http://www.annemariekorling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback