SKRIVA - ett redskap

image847

Skriva är ett redskap. Att skriva är att göra saker och ting medvetet. Men när man skriver så skriver man på. Det kanske är lite omedvetet till en början men när orden står där, återmöter de den som skriver. Skrivandet en väg att medvetandegöra. Och Innehållet. Ja det speglar alltid den som har pennan.

Det skrivna ordet står där. Utskrivet. Pennan är redskapet. När vi läser text som någon har skrivit kan vi tänka - jag möter en annan - det är innehållet jag behöver förstå - inte formen. Men om innehållet går förlorat kanske jag behöver titta närmare på formen. Skrivandet är ett känsligt kapitel. Det är mottagaren som förvaltar mötet. Jag vill förstå dig är en väg att utveckla skrivandet. Om vi alltför ofta bedömer de skrivna ordet på pappret riskerar vi att sätta punkt för fortsättningen. Många, många är rädda för såväl penna som förmåga att uttrycka sig med skrivna ord. Det är synd.

Anne-Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback