SÅ HÄR GÖR JAG MINA BLOGGINLÄGG

Jag bär alltid med mig min kamera. Jag tycker om att se detaljer och andra saker som är precis så vanliga att de inte längre syns, Jag har en förkärlek till skyltar, skyltdockor, småsaker och avtryck av människor. Jag fotograferar. När jag sitter på en buss. När jag står i en kö. När jag åker bil mellan två platser kan jag tänka ut en hel berättelse. Det betyder att berättelsen är klar och färdig innan jag skriver ned den här i bloggen. Tid. Jag tycker inte det tar mycket tid att vara skrivande i en blogg. Det som tar tid, och bör göra det, är att besöka andra, läsa in sig på vad andra skriver och förmedlar, skriva något hos dem, och gå vidare.

Jag tänker mycket. De flesta ser mig som en skrattande, glad, livlig samtalande person. Jag behöver tystnad, ensamhet, tid att tänka... så skapar jag mina blogginlägg. Jag tänker min berättelse, skriver ned den, har ett fotografi av något jag vill visa och ibland tecknar jag ned en liten bild. För mig handlar det mest om lusten att skapa. Ni som besöker mig bidrar till mitt skapande. Det vill jag tacka er för.

Anne-Marie


Kommentarer
Postat av: Jesús J. Granero

Goddag!
Mycket pedagogiskt o Du skriver ocksâ snabbt. Fina och givande de tre sista inlagen
Ha en trevlig och givande dag
Jesús

2007-07-05 @ 09:20:50
Postat av: Anne-Marie Körling

Tack Jesus,
Jag vill föra en värdig blogg. Dina frågor gjorde att jag ville åskådliggöra detta. Jag skriver en blogg om själva blogglärandet också. Jag är ny här, några månaders skrivande, det är som att ha en läsare över axeln, ett offentligt rum med öppna blad och jag vill visa hur jag lär mig att använda detta forum. Därför är frågor bra. Då funderar man en sväng - vad håller jag på med? varför gör jag det jag gör? Hur betraktar jag mitt språk, mina bilder? Hur nära gränsen till det privata kan man gå, och hur långt bortom den gränsen ska man hålla sig. Tack för att du visade mig hur du kom ikontakt med min blogg. Det är ett mysterium hur en besökare hittar fram, men också spännande att läsa vad som får en läsare att stanna kvar, komma tillbaka, och följa en blogg.
Stockholm har väder. Det är allt jag kan säga om vädret. Helt överens med vädret är jag inte. Idag ska jag läsa... kunde inte lämna Korzcak helt igår. Hans tankar är stora, värdiga och just det faktum att han inte längre lever, hans värdiga död, gör texten mycket mycket större.
Med vänlighet/Anne-Marie

Postat av: Haydee

Även jag är imponerad över din blogg: dina välgenomtänkta, roliga, intressanta och kloka inlägg med härliga bilder!
Hit måste man bara komma tillbaka. :)

Postat av: IT-mamman

Jag har funderat på hur andra bloggare känner sig när det går runt och fotograferar. Själv känner jag mig ibland dum när jag tar ett kort på en skylt eller något annat och undrar vad folk ska tänka. "Vad ska hon med ett kort på en Mc Donald´sskylt till?" Du kanske känner dig trygg och påverkas inte av att andra kan tycka det är konstigt? Eller? Är nyfiken på hur du tänker när du går runt med din kamera. Vill också säga att jag är glad att du är så frimodig och tar så många fina kort!

2007-08-07 @ 22:13:39
URL: http://itmamman.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback