INDIVIDUELL UNDERVISNING

image1949

Lärande sker mellan två parter, ibland mellan tre... och i ett klassrum. Men i ett klassrum kan vi inte försäkra oss om att lärande äger rum. Klassrummet kan också vara en "sittastillapåplats". Det vill jag inte ha. Jag vill ha en rörelse i klassrummet. Därför tillåter jag eleverna att samverka, samtala och utveckla lärandet i en nära dialog. Jag sitter ofta nära och intill mina elever. Har enskild undervisning... eller nära lärande samtal.. men en endaste elev i mitt klassrum. Detta genererar medvetet lärande mellan två. Och det är överförbart till elevernas samtal med sina klasskamrater. I detta fall är mitt samtal, nyfikenhet en modell att ta med sig in i nästa lärande relation. Det tror jag är bra. För detta verkar jag. En tilltro till vad vi kan och vad vi gör.

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: erica lövgren

Hit kommer jag och tankar tankar. Nu har jag tankat och tänkt. Tack


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback