FÅ SYN PÅ MATEMATIKEN

image1059'

Ett av mina absoluta favoritämnen att undervisa, processa och utveckla kunskaper i är matematik. Jag finner ämnet kreativt, utmanande, roligt, lustfyllt, tankeeggande, samtalsutvecklande och språkligt intressant. Jag har mina elever att tacka för detta, men också Lärarhögskolans mycket inspirerande lärare som fick mig att våga lära, våga tänka och framför allt - jag fick börja om från början. Lära igen. Lära om.
Mina egna skolerfarenheter av matematiken var att jag aldrig fick tänka fritt, tänka på flera sätt... och jag förstod aldrig modellen att följa. Det var inte själva uppgifterna utan formen för hur de skulle lösas som jag inte klarade av. Jag är fortfarande tacksam för de lärare jag mötte under min utbildning. Tack vare dem kan jag nu undervisa i matematik och förmedla ämnets enorma rikedom.

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Vicktoria

God Morgon Anne-Marie!
Tack för Dina ord hos mig.
D u
gör
m i g
glad!
Skön måndag!
Kram V

2007-08-13 @ 05:50:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback