BLOGG UTFLYKT

Bloggen är för mig helt ny.
En ny värld.
Ja ja det bloggas för fullt.
Sedan länge.

Men allt är nytt för den som lär.
Rätten att få lära från början.
Den äger jag just nu.
Först utgår man från sin lilla värld,
När man är lite hemma i den världen,
kan handskas med redskapet,
vågar skriva och uttrycka sig,
skapas ett behov av att blicka ut
mot andra, spränga gränserna,
se andras blogg, möta andra
som skriver, tänker, funderar,
och hur de gör med sina bloggar.

Då blir allt nytt igen. Nytt att lära,
vill lära mer, lära av
det finns IT-mamman,
Det finns Jeppson, Det finns Låt stå!,
Det finns Lurigt, klurigt och roligt i skolan,
det finns så många modeller att lära av,
och nu känns allt så där litet och nytt igen,

Var hittar jag en bloggräknare?
Hur skapar jag en film på bloggen?
Varför ska man ha många bloggar?
Hur ska rubriken locka läsare?
Varför ska jag locka läsare?
Hur gör man layout?
Finns det klockor som man kan lägga in på sin sida?

Varför klocka?
Behöver man det i tidsbristernas tid?

Jag vill inte ha några svar.
De här frågorna är mina utvecklingsområden.
Jag har sett hur andra gjort - vet att det går -
mina frågor kommer förse mig med svar.

Jag är glad att jag får lära mig av andra!
och tacksam mot dem som föreslog
min blogg och manade mig att ta dessa
första stapplande steg...

tilltro
skapar starka ben
och mod att gå

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: IT-mamman

Tänk att få bli omnämnd så fint. Tack, det värmde!

Postat av: erica

ja, det värmer, och Anne-Maries blogg är så full med tänkvärdheter och poesi och gott gott. Som en stor fin chokladask full med goda sällsynta praliner. Mums.

2007-04-30 @ 15:03:28
URL: http://www.klassiskt.bloggspot.com
Postat av: Anne-Marie

Detta värmer mer än vårbrasan!
A-M

2007-04-30 @ 15:10:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback