Gotland talar till mig


Gotland talar till mig - jag har talat till Gotland.

Jag letar efter små ord som jag tror jag tappat sedan i somras.
Jag vet att jag lämnade ut några ord där jag var bland Almedalsmänniskorna.
Jag vet att jag slog in ett ord i en rosett och lämnade det till en människa.
Jag vet att jag sprang omkring och slickade i mig sommarglassord och surplade sommar med ett grönt sugrör ur en sockerdrickesflaska.
Jag vet att jag skrattade ut några ord i något fånigt sammanhang.
Jag vet att jag höll några ord i min hand och lät sommarvinden ta med dem över vallmoängarna som gula fjärilar.
Jag vet att jag bokstaverade mina tankar och knöt ihop dem i en ordbok.
Jag vet att jag hade mina ord alldeles intill mig.

Gotland talar minnen med mig.

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: thord wiman

Hej: Ja, det var all´right formulerat; ordligt och fyndigt, somrigt och eget. I brist på egna får jag förlita mig på Ferlins ord:



Du har tappat ditt ord och din papperslapp

du barfotabarn i livet.

Så sitter du åter på handlarens trapp

och gråter så övergivet.



Vad var det för ord - var det långt eller kort

var det väl eller illa skrivet?

Tänk efter nu - förrän vi föser dig bort

du barfotabarn i livet.

2009-09-24 @ 19:57:02
Postat av: Lena T

Nu har jag skrivit en lapp att ha i dagboken i handväskan. Med fem punkter: Ha roligt, Var snäll, Andas lugnt, Lyssna, Uppmuntra andra

LT som tackar för idén

2009-09-24 @ 23:11:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback