Gymnasielärarbesök i klassrummet

Min gymnasiekollega från vårt närmaste gymnasium besökte vårt lärande idag. Det finns mycket att hämta ur klassen här, och gymnasielärarna undrar över hur kompetensen kan se ut då eleverna kommer till gymnasium, och hur de där kan utveckla språklektionerna. Det är ett viktigt möte för mig. Jag längtar efter alla kopplingar till alla andra verksamheter som eleverna ska komma ut i. Jag har ett mål - det är att rusta för framtiden. Det tror jag mina elever är väl medvetna om.

Så detta samarbete vill jag gärna utveckla och fortsätta.
Om det leder till föreläsningar från min sida vill jag länka dem samman med föreläsningar för grundskolan. Vi tjänar alla på brobyggen. SHARE! är ledordet för en sådan bro.

Anne-marie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback