Tvärsöver och ingen aning



Jag for häromdagen.

Alltså - jag for tvärs över - från ena sidan till den andra sidan.
Jag startade från Stockholm. Det var den ena sidan.
Jag for med min GPS till andra sidan.
På andra sidan hoppade jag ur bilen.
Försvann in på en skola.
Efter några timmar försvann jag ut ur en skola.
Jag for iväg med bilen igen.
I den gasade och rattade jag och svängde runt på egen hand till andra sidan.
Alltså tillbaka for jag.
Tillbaka kände jag mig säkrare.
Behöver ingen GPS, tänkte jag.
- No GPS, No GPS, sjöng jag modigt. Jag behöver no GPS... trallallallaallla 

Men det behövde jag.
För jag körde snett och vint och kom några mil fel.
Jag ville ha någon slags storväg men hittade bara på småvägarna.
- Det får vara någon måtta med intresset för detaljer, sa jag till mig själv. Nån måtta får det ju vara.

Jag är orienterad i bokstävernas rike.
Men inte i den geografiska verkligheten.
Men trots det:

Jag for tvärs över alltsammans.
Då jag for tillbaka regnade det.
Då jag for tvärs över solade det.

Anne-Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback