Kardemummabulle och litteraturbita



Två böcker har jag köpt idag. Den ena ska jag läsa. Den andra ska jag också läsa. Jag tummade på en tredje bok som jag gärna ville läsa. Den tjuvläste jag en aning ur. Orden knyckte jag med mig. Minnesknyckte. Jag tog orden med mig till ett kafébord där jag drack en stor kaffe och en alldeles speciellt kardemummabulle. Nästan sinnligt goda kardemummabullar. Jag köper kardemummabullar för redan ordet smakar så gott. Där satt jag sedan och tänkte - här sitter jag och äter kardemummabulle, dricker kaffe och tjuvtänker på några ord som jag knyckte med mig från bokhandeln. Efter att ha tänkt så en stund plockade jag upp Oliver Sacks DEN ENARMADE PIANISTEN - berättelser om musiken och hjärnan. Man måste ha något att litteraturbita i efter en sådan sinnlig upplevelse.

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: LenaA

Kardemummakaffe tycker jag om, bullen med.

2009-05-16 @ 20:09:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback