Individuell undervisning



Jag individuell undervisning dagligen med mina elever. Jag har en organisation i klassrummet som möjliggör det. Eleverna kan och vet hur man förhåller sig till lärare och elev som sitter i individuell undervisning. Ibland kommer elever och lyssnar och blir nyfikna runt det läraren och eleven diskuterar, kryper närmare undervisningens fokus och lär sig i den fördjupade diskussionen. När det är så, och så är det väldigt, väldigt ofta, så spritter det till i pedagogens hjärta. Nyfikenheten är källan till det mesta.

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Öpedagogen

Precis så var det. Jag såg och hörde det. Eleven som satt och läste drogs med i den diskussion som fanns på lite avstånd. Eleven blev nyfiken, ville vara med, blev inbjuden, lärde nytt. Det var så självklart =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback