DEIPNOSOFIST - säger nog det mesta!




- Vilket ord gillar du allra mest, frågar jag den som sitter mittemot mig.

- Jag gillar ordet - DEIPNOSOFIST, säger den som fortfarande sitter mitt emot mig.

- Va, säger jag, som drar mig allt längre bort från den som sitter mitt emot mig.

- Ja, det betyder - konsten att småprata - säger den som lutar sig fram över restaurangbordet.

- Jaha, säger jag och tänker att man blir en aning rädd av att inte förstå ord och tar upp en gaffel i handen.

- Ja, som vi gör nu, säger den som tar upp en sked mitt emot mig.  Nå vad gillar du för ord?

- Jag gillar ordet - MAT - säger jag, och sätter gaffeln i spagettin och försöker låta maten tysta mun.

Anne-Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback