VEM SÄTTER BETYGET?




7 MYCKET GODA RÅD VID BETYGSÄTTNING


1) BLI EXPERT PÅ STYRDOKUMENTEN
2) FORMULERA TYDLIGA BETYGSKRITERIER
3) ELEVERNA SKA VETA ATT DE MÅSTE VISA UPP SINA KUNSKAPER
4) ÖKA SAMSPELET MELLAN LÄRARE
5) LÅTA FLER LÄRARE BEDÖMA VID TVEKSAMHETER
6) LÄRAREN ÄR ENVÄLDIG I BETYGSSÄTTNINGEN

så säger Per Måhl och Christina Wikström i Lärarnas Tidning nummer fem 2009

Jag har en hel del tankar kring det jag läser i artikeln om lärarens enväldiga rätt att vara betygssättande.
Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Karin

Vad nyfiken jag blir! Skulle precis sätta mig och läsa Lärarnas tidning, nu blir jag riktigt peppad!



Skriv mer vettja!!



Har beställt Klara-lådan idag och din bok om bedömningar. Jag längtar!



Kram Karin på Djurgårdsskolan

ps Kom ihåg mig, jag vill komma och hälsa på!

2009-03-12 @ 21:05:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback