SKOLFRÅGOR

Hellre frågor!
Bättre är obesvarade frågor!
Frågor driver på, åskådliggör något.
Under tiden de är obesvarade kräver de att vi tänker.
Tankarna är viktiga.
De färdiga svaren är inte lika intressanta.
Färdiga och välpaketerade svar avslutar något.
Då svaret är givet måste man konstruera nya frågor.
Jag tror inte på svaren.
Jag tror mer på frågan.

Så tänker jag då det gäller skolfrågor.
Vi måste alltid ställa oss nya frågor.

Vi kan inte applicera gamla svar på nyställda frågor.
Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: asapasa

Jag håller med dig om att frågorna är de viktiga. Hur kommer det sig, hur tänkte du, hur gör vi?.

Jag gillar frågorna för genom frågorna utvecklas vi och vi kommer vidare. Svaren är svaren och då avstannar diskussionen och det blir tyst. Det är tystnaden vi ska vara rädda för inte frågorna.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback