BOKHANDELN




Jag har en bokhandel jag brukar tillbringa timmar i.
Nu var jag där idag. Strosade runt. Men inte i timmar.
Denna gång tog det några minuter.
Bokhandeln såg liksom nedmonterad ut.
Bokhyllorna dignade inte längre.
De bågnade inte av intressanta böcker.
Böckerna låg som ruttnade äpplen som fallit ned i höstträdgårdens sista vissnade gräsmatta.
Som bortglömda på reabord.
Intressanta boktitlar.
Intressanta priser.
Men dumpade och urplockade.
Utsorterade.

Jag köpte en bok.
Och den skrämde mig.
Ordentligt.

VÄLFÄRDSLANDETS GÅTA - Varför mår barnen inte lika bra som de har det? av Lindblad och Lindgren.
Jag slog upp sidorna om skolan och välmåendet, eller bristen på välmående barn i den. Det saknas utmaningar för ungarna...
de har tråkigt... Jag köpte omgående boken. Jag delar uppfattningen.

Ska läsa och recensera!
Återkommer med andra ord.
Men knappast till bokhandeln.
Var ska jag nu köpa böcker...

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Marie

Dina ord bränner sig fast hos mig. Är det så illa? Varför kan läraren inte utmana? Jag känner mig som en tjuv - en som slösar på elevens tid - en tidstjuv. Usch, det vill jag inte vara delaktig i. Jag fick något att tänka på.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback