ATT FANTISERA OM BLÅVALENS VIKT




Detta är ett elevgensvar på frågan - HUR VÄGER MAN EN BLÅVAL?
Elevens svar har jag skrivit av för att verkligen kunna se hur och vad eleven tänker. Eleven har en föreställning om hur stor blåvalen är. Eleven funderar över dilemmat att döda blåvalen. Eleven är på väg att upptäcka volymräkning och mätning... och då jag berättade att det är roligt att arbeta med matematik såg hela klassen frågande ut - Matte?

Anne-Marie
som skrivit flera inlägg om blåvalen och undervisningen kring den. Finns som undervisningstanke på lektion.se
sök under ämnet svenska: BILDPROMENAD UNDER KIWIMETODEN - Anne-Marie Körling så hittar ni lektionen...



Kommentarer
Postat av: Susanne

Hej!

Detta lät spännande. Tyvärr så hittade jag inte något alls om blåvalen på lektion. Kan du hjälpa mig?

Det skulle vara toppen!

Ha en härlig dag!

/Susanne

2009-03-17 @ 09:08:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback