Tidsförflyttning i nutid



Fotografiet idag vittnar om en slags tidlöshet. Var alla? undrar man då man går omkring och stadsbesöker för första gången sedan barndomen. Inga matställen öppna: serveringarna lyser stängda och har ihopknölade stolar knölas ihop i travar, gatorna tomma, bilarna stillastående vid utkantsparkeringarna, skrattmåsarna larmar. I den nationella pressbyrån står den ensamma expediten och drömmer sig bort. Var är alla? undrar jag och hon har inget annat svar än att alla är borta.  Jag avslutar alltsammans med ett fotografi. Fotografiet har jag manipulerat en aning med, lagt på en slags femtiotalsfotografifärg, och mina mjuka gummisulor tycks eka i asfalten. Det är så tyst.

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Ja, jag känner igen känslan. Var är alla ?

Det är samtidigt en slags ro tycker jag.

Ska nu ner till min kolonilott och sätta potatisar !

I midsommartid.

Tiden räckte till för det

just idag.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback