Tillbakablickar



Det är tillbakablickarna som är viktiga då man avslutar något. Vi avslutar nu årskurs fyra. Det är mycket plockande för en lärare. Mina elever är sommarrustade. De har fotbollsspring i benen. Men det är inte bara enkelt att avsluta. Skolan står för en slags ordning. Tider ska passas, lunchen serveras dagligen vid samma tid, kroppen rättar in sig, följer med och blir sin egen klocka. Jag plockar bland böcker och papper. Jag är tillbakablickande. Tänker då jag lyfter ett arbete för närmare granskning. Ser elevarbeten från terminsbörjan och ser, utan att bedöma, att utveckling har ägt rum.

Mina elever är en årskurs äldre. Jag har haft förmånen att vara deras lärare i årskurs fyra. Nu rustar vi för egen tid var och en av oss. Sen sammanstrålar vi igen.

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Öpedagogen

Kan man se, utan att bedömma, när man ser att en utveckling har skett?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback