Omsorgsarbete i klassrummet



Varje elevs arbete ligger i prydliga högar. Många processböcker har varje elev. Jag tittar igenom varje elevs arbete, sida för sida, ser utvecklingen. Skriver skriftliga omdömen. Skriver ned vad jag ser, skriver upp det jag ser av utveckling, ser också vad som eleven har i sin utvecklingspotential. Detta talar vi dagligen om. Jag satt i fem timmar och hann med fyra elevers arbete och tänket som omslöt just dem. Sammanställde också klassens läsutvecklingsunderlag och gjorde vackra häften av det myckna lärandet och lade i presentförpackningar och sände iväg till min rektor och till de biträdande. Jag har utvecklat arbetet med mallar och underlag en aning, bättre synliggjort elevernas läsutveckling, och hoppas de finner en intressant läsning och skolutvecklingstanke.

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: sofi

Du är en hjälpte! Dom brukar få medalj. I alla fall om dom är män.

2009-06-13 @ 09:56:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback