Mr Bill Gates talks to us



Det är nästan ett helt år sedan jag var hos Microsoft, mötte innovativa lärare från alla världens hörn, lyssnade till Mr. Bill Gates fantastiska tankar om skola och uppleva det engagemang som alla lärande behöver mötas av. Väl härhemma, omtumlad och nyrik på friheten att tänka utanför alla ramar har ingen innanför skolväggarna frågat om vad vi talade om, hur vi tänkte globalt eller hur skolutveckling måste och bör äga rum i tider då världen behöver alla framtida innovationer och nytänk. Det känns märkligt att tänka att jag har suttit i tre dagar och klurar, funderat, diskuterat och globaliserat mitt lärartänk tillsammans med lärare från andra länder, utan att få något forum där jag själv hör hemma på plats i min skolvärld. Det är inte av bitterhet jag skriver det här, nej så vill jag inte bli förstådd, men jag hade jag arbetat inom ett företag hade ingen försuttit chansen att be mig om någon slags information.

Men som sagt - alla de innovativa lärarna världen över hade det gemensamt att de ville skapa något nytt och vi kunde ta varann i hand och inkludera oss i den stora ensamheten vi upplevde där vi verkade, För mig är skolan inte en plats, Det är en tanke. Redan det är innovativt.


Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Kari

Hei - takk! Fint å se Bill!

Du var nok litt tettere på ham enn jeg var! Hihi. Men det var spennende å høre ham og Melinda snakke med vår statsminister om samarbeid mellom privat næringsliv og stater for verdens fattige ...

Klem, K

2009-06-09 @ 21:51:32
Postat av: Mattias Davidsson

jag har väl frågat... :) och vill gärna fråga igen... forumet du söker kommer att finnas. Om inte förr så på skolforum till hösten. Det kommer att bli ett så kallat "Teachmeet".


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback