Möte ... en nyexaminerad lärare och hennes bror

Jag skulle ensamfika mitt i Stockholm.

Jag hade några boktravar framburna till ett av fikaborden i centralstockholms underbaraste bokhandel. Jag står i fikakön. Någon kommer fram till mig och läraranknyter, läst mig på bloggen, läst krönikor, läst...

- Får jag berätta, säger hon som står där, får jag bekräfta dig...

Det visar sig att jag är någon hon vet något om, läsföljer skulle vi kunna kalla det, jag vet ingenting om henne. Hon utbrister genast

- Jag är färdig lärare idag! Kom och slå dig ned med mig och min bror. Inviterad.

Så följer ett väldigt intensivt och härligt pedagogiskt samtal med en nyexaminerad (underbara människa tänker jag, vore jag rektor så skulle jag bums anställa) samt en bror som är nytänkare och poetryslamvinnare och ... Daniel Boyaciouglu är hans namn. Ja, jag blev sittande där jag satt, insprirerad av de som var långt mycket yngre än jag, informerad om det jag behöver veta om människan som kliver ut i en spännande och ny skolvärld, kultursammansmältning. Då jag tackar för mig... har en och enhalvtimme förflutit ...

och jag inser att jag aldrig kom så långt som att köpa min kopp kaffe.

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Mats

Kaffe finns det gott om - vilken bra historia!

Postat av: Lena T

Ack -att få fika med Daniel B! Ska börja besöka Skrapan mer ofta -för det var väl där du fikade?

Fast jag kunde ju börja med att fika med A-M herself!!

2009-06-11 @ 22:01:47
Postat av: Michelin

Det var så sjukt att jag träffade dig just den dagen och det var ett härligt sätt att fira min examensdag på. Tack Ann-Marie, DU inspirerar!

2009-06-14 @ 19:37:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback