Alldeles nyss sommarlov



Jag hämtade den sista läraren i klassrummet intill, klockan var strax före halv åtta, frågade
- Är du klar, ska jag skjutsa dig hem till dig, och skapa sommarlov?

Jag hade precis stängt sommarlovsdörren till klassrummet, bar tre kuvert som skulle postas, en trött och utarbetad grönväxt behövde nytt syre för att växa sig stark syntes i en använd och återbrukad plastpåse. Då vi satt i bilen, svängde bort från skolbyggnaden rakryggsreste sig ryggraden i mitt inre - jag har sommarlov. Jag är sommarledig. Det kändes stort. Jag har gjort min terminsavslutning. Jag är färdig. Nu ska jag vicka tårna i min egna tillvaro.

Anne-Marie,
som kommer att blogga vidare dagligdags - det roar mig.

Kommentarer
Postat av: Lena F

JA! Jag har också sommarlov. Stängde slöjdsalen idag- åkte hem o åt en stor räkmacka och sov sen en stund i soffan. Aldrig är lovet så långt som idag!

Trevlig sommar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback