"Jag hatar skolan" säger en hel del...


- Jag hatar skolan!
Frågan är om det är så att skolan hatar eleven tänkte jag då jag grävde en aning i frågeställarens skolupplevelser.

- Jo, jag var en djävlig elev. Men jag blev det. För det var ingen som såg mig. Jag smällde i dörren då jag kom in i klassrummet, och läraren sa ingenting, och jag skolkade, och läraren sa ingenting, och jag pratade rakt ut på lektionerna, och läraren sa ingenting. Jag tror inte att någon såg mig i skolan. Ingen sa någonting till mig. Man pratade om mig. Jag hatade skolan.

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Malin J

Hej!

Vi känner inte varandra eller nånting! Men jag måste bara säga att jag "råkade" komma in på din blogg och jag måste säga att det är den bästablogg jag har läst! Du skriver om såå intressanta saker! :)



Många lärorika inlägg. Jag tyckte speciellt det här inlägget med tjejen som hade den här längtan att någon skulle bry sig om henne, var riktigt läsvärd!

Det fick mig som (snart) femton åring att tänka till. Det är kanske det många ungdomar saknar.. Att vuxna ser och hör de och bryr sig helt enkelt!



Hoppas du fortsätter med bloggen! Kommer komma hit och läsa lite då och då..



Kram från (snart) femtonåriga Malin.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback