Hemkomsten



Hemkomsten är dörröppnandet.

Posten vinkar sin ankomsthälsning. Varje kuvert har väntat hem mig. Räkningarna viftar med sina krumelursiffror, dagstidningarna med sin redan inaktuella nyhetsförmedling. Två dagar gammal är nyhet inte längre nyhet. Och reklamerbjudanden är utgångna. I kylskåpet surrar inga sommarflugor utan en stillsam morrning av tomhet. Ingen mjölk väntar sur därinne.

Min soffa är hemtam. Min kroppstyngd har för länge sedan konserverats i den. Skorna skrattar i rader. Väntar på nya promenader och någon svänger med skosnören och säger - varför fick inte vi följa med till utflyktsmålen! Alla frågor går inte att besvara. Ännu är det tystnad runt mitt huvud.

Imorgon börjar jag skriva!

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: jos

välkommen hem.

2009-07-06 @ 00:09:25
Postat av: annemarie

Gulliga du, A-M

Postat av: Lena T

Välkommen hem! Stockholms stränder har också saknat dig...

2009-07-06 @ 09:54:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback