Felix Körlings ord går igen!



Jag tycker så mycket om när orden går igen. Här är farfar Felix Körlings sång - Om pappa ville ge jag ... en femöring vet mamma...då skulle jag bli så glad...så glad så glad. Då skulle jag köpa så mycket med detsamma och ge pappa pengarna som sen blev kvar...

Så jag samlar på mig en aning om farfar Felix här på min blogg. Det har hittills resulterat i att människor sänt mig fotografier, youtubeinlägg från Turkiet och att jag funnit en och annan släkting ... så är det med ord. De är som magneter.
Drar till sig läsare.

Anne-Marie

Om pappa ville ge jag en femöring... kallas väl också "femöringen" och syns ibland i devalveringsdebatten. Melodin kom säkerligen till då någon liten unge längtade efter en slant att köpa något helt fantastiskt stort för och med barnets generösa omtanke - så skulle femöringen också räcka till hela familjens behov av saker och ting. Bara för att göra andra glada.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback