UTBILDNINGSTANKAR

Två kollegor och jag utbildar i SPRALLT - Språket i allt.
Vi träffas titt som tätt - så ofta vi kan - trots att vi arbetar på olika skolor.
Alltid då man utbildar sig själv - för att utbilda andra - så sker en vidareutveckling.
Man är själv på väg. Vi blir tillsammans bättre ihop. Vi har idéer. Vi är i en lärande gemenskap.
Språket ÄR i allt. Också mellan dessa tre som sitter i en grupp som ska utbilda i medvetenheten kring ATT språket är i allt.

Utbildningen sker i min kommun.
Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Cicci

Vi sitter i en förmånlig sits just nu, i alla fall ur min synvinkel. Vår skola ska läsa 15 poäng i entreprenörskap.

Vi har nu till uppgift, var och en eller i grupp, att bestämma vad detta innebär för oss. Vad vi vill utveckla för att få barn som är entreprenörer.

Jag fick i dag höra talas om Kiwimetoden för första gången av en kollega. Hon gav mig adressen till din blogg och här är jag nu. Jag blir så otroligt inspirerad av allt jag läser.

Jag och min kollega pratar mycket om hur vi vill inspirera våra elever att äga sitt lärande med glädje. Den metod du skriver om, kiwimetoden, känns som om den är precis det vi letat efter.

Jag känner direkt att jag tillsammans med min kollega vill lära mig mer om denna metod. Kanske kan detta blir vår utbildning?

Kontaktar dig gärna igen om det är ok för mer tips till start i våra klasser med detta underbara "tänk".

Cicci

Postat av: Anne-Marie

Du är givetvis välkommen. Spralltutbildningen är inte Kiwi - så du får kontakta mig för information. Men gör det - för det finns inget roligare än att göra skolan till en plats som gör skillnad - för alla - också för lärare. Du har min adress under min profil.

Välkommen.

A-M

2009-01-12 @ 21:38:48
URL: http://annemariekorling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback