TRÄNINGSVÄRK...




Jag har träningsvärk.

I ena armen har jag en släng av någon slags sträckning. Jag har en aning nackspärr. Jag har träningsvärk. Så jag smetar på lite linement. Luktar lite sjukvård. Det bränner i huden, krämen letar sig ned till mina muskler. Jag har spelat interaktiv bowling. Jag älskar att bowla i verkliga livet. Det var med en aning misstänksamhet jag spelade lite interaktiv bowling. Det kan väl inte kännas som på riktigt? Efter några märkliga kast med ett osynligt klot var jag fast. Klotets tyngd kände jag i handen, och om man gluttade in en aning utifrån och såg mig skulle detta osynliga spel se fullkomligt tokigt ut. Jag skrek, hoppade, lekte och skrattade - idag plåstrar jag bara om mig lite. Vilken träningsvärk!

Anne-Marie,
som undrar om vi skulle kunna skaffa något liknade till skolan. Förlåt - det var bara en tanke!


Kommentarer
Postat av: Fröken T

Brukar också bowla interaktivt, hur kul som helst, jag "yogar", springer och steppar också interaktivt, antagligen till stor glädje för alla grannar mitt emot (de måste undra), men tycker jag man kan bjuda på eller hur.

Postat av: Mats

Klart att ni behöver ett sådant spel på skolan - i alla fall på lärarrummet!



Jag tror att det är nyttigt att kjänna spelets magi och liten gnutta tävling.



Bowling är kul - men jag är bättre på golf... Vad är ditt rekord?

2009-01-05 @ 15:13:32
URL: http://lumaol.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback