ORDFYRVERKERI




Ordfyrverkeriet var magnifikt vid årsskiftet. Ord sändes hit och dit över jorden. Osynliga ord for först upp mot svarta himlavalvet, glittrade till, studsade mot något som orienterade orden tillbaka mot oss människor. Som osynliga små fyrverkeri damp orden ned i min, din och hans, henns mobil. Jag såg någon kyssa sin mobil i ljuset av nyårsraketen. Jag anar kärleken till avsändaren. Jag såg kärleken till mottagaren. Några få ord och banden knyts från plats till plats, mellan människa och människa. Jag tycker det är vackert.

Anne-Marie



Kommentarer
Postat av: Sara;)

Jag håller med dig fullständigt, Anne- Marie!!

Om du bara visste hur glad JAG blev när DITT Sms nådde mig!

Tusen Tack för att jag är en av dem som du väljer att messa när nya året är här, jag kände mig utvald, speciell,och tillochmed lite grann mallig.. jag fick ett mess av.... A-M!!

-Jag önskar dig ett toppen-år, 2009!

Kram Sara ;)

Postat av: IT-Chrístina

Hej!

Så vackra ord om ord som byter från avsändare till mottagare. Så vackert att se någon kysssa sin mobil i den stunden som himlen lyses upp av olika färger. Vi får hoppas kyssen gick fram...

/Christina

2009-01-02 @ 08:47:39
URL: http://itchristina.pedagogbloggar.se/
Postat av: coolbettan

Det var vackert!

2009-01-02 @ 19:38:34
URL: http://coolbettan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback