ÖVERHEARD SOMETHING in the LIFTKÖ



Jag åker skidor som sagt. På annan ort. Liftar mig fram. För att ta mig ned och till samma utgångspunkt som jag började mitt liftande. I liften sitter man tre. Jag var singel och singlade mig igenom till specialkön för singelåkare. Fördel singel med andra ord. Som singelåkare åker man ihop med andra som åker ihop. När man då kommer så nära att man sitter där man sitter i en gunglift långt ovanför marken är det svårt att inte överhöra och lyssna in samtal. Jag knep ihop munnen för jag ville så gärna säga något... men jag lät personerna vandra in och ut mellan engelskan och svenskan alldeles på egen hand. Jag prövar mig själv. Tystnad är en dygd.


- There is a big difference between "drömhus" and "drömkåk", sa den ena till den andre som höll på att lära sig svenska.
- What is the difference then?
- Well, "drömhus" is like a house you dream about, you really want that house. The house in your dreams.... you know...
- I see, and how about "drömkåk" when can I use that word...
- Drömkåk... well it is also like a house you dream of, you want to live there as well.
- I don´t get it? What is the difference?
- ????


Och där satt jag och bet i staven!
Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: IT-mamman

Hi hi, jag ser dig framför mig - hur du biter i staven och ler. Och hur du sedan swischar nerför den svarta backen (gulp) och åker upp igen. Mot nya samtal och äventyr.

Postat av: IT-mamman

Hej vännen! Tack för din fina kommenater. Jag har svarat dig där. Vill att du ska läsa. Kram!

2009-02-25 @ 22:21:29
URL: http://itmamman.se
Postat av: LenaA

Svårt att var tyst, eller hur?

Jag lyssnar överallt och ibland kan jag inte hejda mig, måste få lägga mig i. Det brukar gå bra, men man får ju välja förstås. Kul i alla fall.

2009-02-26 @ 08:12:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback