FÖRGYLLA TILLVARON



Förgylla tillvaron talar vi ofta om. Hur vi ska göra för att förgylla tillvaron och hur tillvaron förgylls si eller så. Jag tänker att jag har en förgylld tillvaro; jag kan gå, jag kan röra mig, jag kan skratta, gråta, leka, allvara... jag bor, jag äter, jag läser och jag tänker, Jag har ett arbete. Jag har min hälsa, Jag har så mycket. Det jag ägnar mig mest åt är nog att ta bort lite av det där överflödet. Så att det som glimmar och glittrar i vardagen kan få större spelrum. Jag gillar vardagar. Jag gillar blodpudding. Jag gillar känslan av hela strumpor, jag tycker om stunder, jag fastnar i något ord lite då och då, jag springer omkring i mitt liv och oftast tänker jag - Tänk att jag finns! Mitt i alltsammans!

Anne-Marie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback