FÖDA BOKEN MED ORD



Bildpromenaden är en av de roligaste undervisningsformer jag vet. En bildpromenad är ett språkligt erbjudande till eleverna;
- Välkommen med dina ord, dina tankar, dina funderingar - föd boken med ord!
Då jag har bildpromenader är aktiviteten hos eleverna hög. Ju högre språklig aktivitet dessto bättre. Jag har också den erfarenheten att bildpromenader lockar de flesta in i böckerna. Bildpromenaden är ofarlig. Det finns inga rätt eller fel. Jag har skrivit en lektion hur man kan genomföra en bildpromenad i lektion.se. Jag förbereder en lärarfortbildning här på bloggen. Jag tänkte visa hur jag gör min förberedelse inför en bildpromenad. Jag tänkte göra en hel bok här. Jag skriver på inlägget och kommer publicera det så snart jag blir klar. Det är ett erbjudande till dig som är lärare. En underbar undervisning väntar dig och dina elever.

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: LenaA

Ser jag fram emot. Jag ska ha ett projekt med en klass under våren och hade tänkt en liknande metod. Så nu ska jag hålla ögonen öppna.



2009-02-05 @ 06:18:50
Postat av: Bodil Selander

Detta låter jätteroligt. Hjärtligt tack för alla dina fina ideer och tankar som du delar med dig av.

2009-02-05 @ 10:16:48
Postat av: Karin

TACK!

2009-02-05 @ 14:47:19
Postat av: Kerstin Sandberg

Jag väntar med spänning. Tusen tack för din generositet, jag följer dagligen dina tankar kring eleven/lärandet/klassrumsorganisation/texter m.m. här på din sida.

2009-02-05 @ 20:20:14
Postat av: Camilla

Spännande!

2009-02-05 @ 20:53:25
Postat av: Sara

Ja tack till liten kurs!

Jag läser alltid din blogg noga!

2009-02-08 @ 20:49:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback