Talande kroppspråk



Läser ordspråksboken. Det finns någon slags samlad visdom i de här ordspråken sedan urminnes tider, som själva essansen av mycket vetande. Ordspråken har många bottnar.

Knyter du näven så hårt
att det inte kommer något ur den,
så kommer det inte något i den heller.


Då tänker jag på den som sträcker ut sin hand mot den som inte tar emot den. Då tänker jag på den som får hårt håller fast vid något så att friheten begränsas. Då tänker jag på hur svårt det är att vilja hjälpa där hjälpen inte tas emot. Då tänker jag på hur knepigt det är att knytnävsförhålla sig till världen och hur ont det kan göra för öppna händer att sluta sig samman och inte längre...

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Plura

Visst är Ordspråksboken och för den delen Högavisan sprängfylld av visdom.



Ska fundera lite om den knutna näven.



Den har symboliserat mycket under historiens gång. Det jag spontat kommer ihåg var OS 68 och Guldmedaljören som gjorde Svarta Pantrarnas hälsning vid ceremonin i Mexico City.

2009-08-22 @ 21:02:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback