Rapport från en skrivbunt



Jag måste summera min sommar. Det går fort:

1) Långsamt, ledigt, ljudfritt och nästan i ett klosterliknande tillstånd (radion sönder, cd´n sönder)
2) Restaurerande, kurerande, huserande, muterande (va? muterande? Äh lekte bara lite).
3) Ensamt, ensligt, entita (en fågelart), endagarssemester, erbjuden, enkrona (ett mynt!)
4) Sen har jag lärt mig springa runt. Det är mer en rörelse än flyktiga bokstäver.

Nu så - börjar arbetet igen.
Jag tjuvstartade i fikarummet. Där satt jag och tjuvtog kakor som någon hade glömt sedan förra seklet. De var dammiga och fanns längst bak i ett skåp för gamla plastlådor och engångsmuggar. Men imorgon blir det storsamling och gemensamhetsfika för då är hela skolan samlad. Jag ska samla mig för morgondagen.

Anne-Marie,
som inte längre kan ta någonting på allvar.
Måste bara leka, leka, leka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback