Om bedömningar och lärarens förhållningssätt

 

 

Så här skrev jag i en debattartikel:

 

Eleven har sin absoluta rätt att utvecklas i skolan. Sin endaste möjlighet. Om man ser till det eleven kan förändras också lärarens bristsyn till ett mer konstruktivt och samspelande påfyllnadstänk. Bedömningar ska inte handla om reparation eller repetition utan mer om vad som komma skall. Alltså med teoretikerns röst – se morgondagen i elevens utveckling!

 

Så tänker jag!

Anne-Marie

 

 


Kommentarer
Postat av: Plura

Så rätt tänkt!



Skulle bara vilja byta ut ordet förändra till förbättra!



Förändra är bara att föra runt för mig. Förbättra har en riktning. Förhoppnigsvis till en nivå uppåt.



Och fundera en stund på ordet brist. Är det en sjukdom eller en saknad?

2009-08-09 @ 23:50:19
Postat av: Anonym

Hej Plura,

Tack.... Jag är så allergisk mot bristen... men så glad i förbättringar och ... Roligt att ha dig som läsare här... och som kommentatör... Fortsätt... Anne-Marie

2009-08-10 @ 05:38:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback