Medresenär



En gång var jag medresenär. Jag reste med. Intill. Och mot samma håll. En gång var jag medresenär. Jag for hit och dit och runt omkring. En gång var jag medresenär. De gånger de regnade så var jag innanför och skyddad. En gång var jag medresenär och resan gick dit nosen pekade. Men en medresenär reser alltid med. Inte åt något annat håll. En gång var jag en sådan. Det var en gång då jag satt intill. Ibland satt jag på ena sidan.l Ibland satt jag på andra sidan. Oavsett var jag satt så reste jag med. Så är det då man är en medresenär.

Det är ett ganska vackert ord.

Man kan göra flera sådana vackra ord...

medhjälpare
medarrangör
medförfattare

Då man tar bort med så blir man ensam och själv. Då blir man resenär, hjälpare, arrangör, författare!
Jag gillar ordet medresenär. Då ligger vägen gemensamt därframme.

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Kersti

Tillsammans. Har ett rött hjärta på nyckelringen. Tack!

Postat av: thord wiman

Hej! Eja, hurra för vackra ord!!



Det är fint att vara medresenär

och en bra sak att vara

människa, vara

till.

Och ändå frågar mina

ord: Till vad?



(Fast när man åker spark och är ensam är man ändå en medresenär.)

2009-08-13 @ 21:24:28
Postat av: Cicci

Jag tycker så mycket om att vara här inne hos dig.

Du får mig att minnas, att inspireras, att fundera, att reflektera, att ...

TACK!

2009-08-13 @ 21:44:34
URL: http://ciicciiha.blogg.se/
Postat av: Plura

Alltid ensamt att var resenär eller författare. Undrar hur man ska se på nya författarduon Lars Kepler.



För det skulle ju Anne-Marie var hemskt att byta ordet med till mot...

2009-08-14 @ 00:20:37
Postat av: Anonym



Tack Cicci för ditt fina gensvar, och Plura - nej mot är inte mitt ord, Och Thord - Medarna på skridskorna tar en ganska långt... Jag är så glad att ni skriver något här... Anne-Marie

2009-08-14 @ 06:07:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback