Körling - En musikplansch i skolmiljö



Det kom en litet mail. Igen!
- Får jag skänka dig den här? Det är om din släkt och om skola!
- Jag tackar och bugar, sa jag inte alls.
Jag skrev att jag var rörd över omtanken, och omsorgen att leta Körlingsaker. Jag trodde inte att jag skulle få så många gensvar på denna förfrågan.

Anne-Marie,

som kan den här sången ... och jag tror att planscherna ska göra eleverna med på noterna genom att klappa dem med händerna. Det händer att jag är med på noterna utan att jag klappar händerna. I det här fallet skulle jag vilja lägga en klapp av vänlig art på avsändarens ömma kind.

Vid närmare efterforskning:
röd är kastanjettspel
blå är triangelspel
de övriga är otydbara... men med tanke på de instrument jag kan tyda ut så antar jag att de andra instrumenten är två skedar mot varandra och mungiga.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Fortfarande undrar jag vem S. Körling var? Planschen har varit i en gammal "lärarinnas" ägo och är numera i en "förskollärarinnas" ägo för att sedan komma till en länk i Körlingskedjan.

Mvh Christina

2009-08-18 @ 11:43:15
Postat av: Mia

Grön är tamburin och svart är alla ... :-)

2009-08-19 @ 08:27:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback