Glädjeskrivning




Varje dag skriver jag något som gör mig glad.
Det blir en lista - BRA IDAG!
Det kan vara små saker, det kan vara stora saker.
De stora sakerna är ofta de små sakerna,
de små sakerna är ibland jättestora.

Idag skrev jag så här:

Bra idag:

* mötet med mina elever.
* att en god vän damp ned i min blåa stol och ordade om livet, kärleken och allt däremellan.
* lugnet över köksbordet där jag lagt upp olika högar av det jag måste läsa.
* att jag får läsa det jag läser.

* att det jag måste läsa utmanar mig så mycket att jag blir ivrigt glad.
* sms som fångas in i min mobil och påminner mig om människor jag bryr mig väldigt mycket om.

* det kaffet jag hällde upp i min vackraste kopp...
* att novellen jag läste för mina elever grep tag i dem så ögon glittrade och munnar gapade.

* att novellen jag läste för mina elever fortfarande griper tag i mig - och att tårarna avslutar alltsammans.
* kaffekoppen som mina elever ville glädja mig med.
* leendet jag fick då jag själv log mot den jag mötte.

* att jag hittade en parkeringsplats.
* att den lilla tanten i fönstret vinkade tillbaka!
* att jag inte handlat en endaste sak och trots det varit mycket handlingskraftig.
* att jag kunde glädja min egna unge.
* att jag plockade undan efter mig själv och såg hur fint det blev.
* att almanackan ser så framtidslovande ut.

* att morgondagen väntar på mig ...


Anne-Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback