Fullkomligt underbar Birros Upp till kamp



Jag missade Birros mästerverk Upp till kamp då den hade urpremiär.

Nu sitter jag bänkad måndagkväll. Såld. Fullkomligt lamslaget sittande. Det är ett mästerverk. Jag skulle vilja titta om och om igen. Jag gläds åt att allt är så genomtänkt. De små detaljerna håller, det är tidsbestämda och gör mig hemmastadd. Jag letade efter ett fotografi som kunde gestalta tiden... jag kom till skiftet mellan 70-och åttiotalet. Det är inte så mycket trafik ser jag. Jag promenerar med några vänner vid Slussen. Det är inte min man, utan min kompis man, vi poserar gladeligen framför kameran. Allt känns märkligt lättsamt. Jag var en sådan skrattande person, alltid väldigt glad. Det går att förgylla dåtiden... men då jag skrev det blev jag stavfelande - jag skrev dårtiden. Det freudianska felstavningen kanske säger något den också. Men lite bekymmerslöst var det allt.

Anne-Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback