Äntligen - i klassrummet!



Så är jag tillbaka i klassrummet. Det var en vänlig skara som mötte mig och klev rakt in i mitt lärarhjärta. Det vilar något sällsamt tryggt i att återigen räkna in och samla den där skaran av individuella varelser som utgör en klass. Återigen, känns som ett tryggt ord. Så är vi också genast igång. Återknytningar och återkopplingar skapar trygghet.

- Vad kommer du kalla oss nu? frågar någon. Vi kan ju inte vara "din lilla fyra" nu. Nu måste vi vara din stora femma?

Så tassar två stycken ut. De har sprungit genom alla korridorer, in i lärarrummet, fröken måste få kafffe! Och så överraskar de med en varm kopp kaffe och den lilla lappen som jag omsorgsfullt vek samman och lade i min lärarficka.

Anne-Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback