VAD ÄR GOD UNDERVISNING?

- Vad är god undervisning?

Det är en fråga det.
Jag ska fundera länge, länge, länge på om jag har något svar att ge!

Saken är den att jag tror att god undervisning inte är något statiskt utan snarare föränderligt. Det är heller inte säkert att det jag tror vara dålig undervisning faktiskt är det. Det beror på hur jag ser på ordet undervisning i praktiken. Om undervisning är vad jag som lärare lyckas prestera i ett klassrum eller om undervisning är vad som genereras i aktivitet hos eleverna.

- Vad var god undervisning då?

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Marie

Det är bara jag som smakar som kan avgöra om det är gott eller inte. Vad någon annan tycker kan vara en helt annan smaksak.

Postat av: Lena T

Jag har funderat hela dan på det. Du också? Visa? Under? Att visa vad som finns under -och bakom och runtom - det som sägs och skrivs och talas om....

Visst är det ett litet under varje gång som någon möter god undervisning och tar emot den? Och lär sig själv något av -eller hellre med hjälp av -den?

2009-04-04 @ 23:10:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback