Min lilla fyra skriver om EN BOK OM SOLEN

Nu låter jag en elev i min lilla fyra få ordet här på bloggen:


EN BOK OM SOLEN (stalfeld)

Jag har läst en bok om solen. Jag lärde mig massor som tillexempel att när skuggan är kort så ska man va lite mer försiktigare men om skuggan är lång så kan man va lungn och att när huden är vit eller lite råsa eller lite mer råsa så är det lungt men om huden är röd råsa ska man akta sa gå till skuggan eller bara akta sig från solen.

Jag lärde också mig att snö reflekterar solen väldigt mycket och det gör också solen jättestark.

Sen så lärde jag mig något lite konstigt jag lärde mig om man var vit och tjock  förr i tiden så visade att  man var rik och hadde råd med mycket mat.

Jag lärde mig något väldigt roligt att det fanns en sol hälsning med olika rörelser som tillexempel att sträcka sig.

Sen lärde jag mig något ganska konstigt och lite korkat att man byggde tempel till solen och att man offrade gåver till solen som tillexempel människor och smör som var inte så smart.

Jag sen lärde jag mig att förr i tiden hade man baddräkter som täckte hela kroppen.

Och vet ni vad raggar arm är ?? 
Det ska jag förklara!
Det  är när den ena armen är brun och dom resten vita det är jätte knasigt tycker jag!!!

Jag tycker boken var bra och jag tycker andra borde läsa den för den hade roliga bilden och man lär sig mycket.


Elev år fyra!


Kommentarer
Postat av: Magda

Ljuvlig läsning! Härliga reflektioner!

Postat av: LenaA

Raggararmar, nej, det har jag inte hört talas om förr. Däremot fönsterbord på semestern. (haha)



Solhälsningar är härliga stretchövningar som jag ofta gör, skönt för både kropp och själ.

2009-04-29 @ 11:50:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback