TVÅ STOLAR FÖR SAMTAL



Om jag satt här - så satt jag på en stol intill en annan stol. Jag sitter på en stol för ett samtal med en annan på en annan stol. Två stolar för samtal. Jag slår mig ned och börjar tala med den som sitter intill. Först talar vi. Talar med varandra. Man kan också samtala. Samtal är ett slag samspel mellan det som sägs, det som upplevs och det som lyssnas och det som får mottagas. Man kan snacka också, då snackar man om saker och ting som kommer lite som de vill. Det vackraste samtalet är det som är precis intill, man viskar intill varandra, man sluter sig intill och språket avgränsar mot resten av världen. Då är man nog en aning kär, tror jag.

Anne-Marie,
som alltid funderar över Thoreaux ord;
En stol för ensamhet.
Två stolar för samtal.
Tre stolar för sällskap.

Kommentarer
Postat av: Lena T

MEN??? Jag vill sitta mitt emot den jag pratar med... Inte motpart - utan ögonkontakt...

2009-04-23 @ 20:41:04
Postat av: LenaA

Jag tänker att det beror på vilken typ av samtal man ska ha, att sitta bredvid kan ibland vara lättare än att sitta mitt emot. Mer kravlöst kanske. Vi säger något om vi vill, men vi kan lika väl bara sitta här utan att säga något. Lite så.

2009-04-24 @ 06:27:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback